Fizy Engellendi-Girişimcinin Fizy Görüşü

FİZY mahkeme kararıyla yasaklandı!

Hala üniversitede okuyan biri olarak webdeki işlerimi okula gittiğim zamanlarda akşamları yapma imkanı buluyorum. Bugün de aynı şey oldu, okuldan geldim, pc’min başına geçtim ve maillerimi kontrol edip takip ettiğim blogların RSS’lerine baktım. Sansüre karşı zorla alıştırılmaya çalıştığımız bu ortamda, Fizy’nin yasaklandığı haberini görünce şaşırmadım desem yeridir…

Arkadaşlarla birkaç gün önce, yapmaya çalıştığımız bir proje için Fizy‘nin nasıl çalıştığı konusunda kafa patlattığımız aklıma geldi sansür haberini görünce…

Sonra da Fizy’nin nasıl çalıştığını araştırdığım ve uluslararası başarısının beni ne kadar etkilediği anları hatırladım teker teker…

Sevenleri için Fizy’nin kapanışı üzücü olabilir ama bir genç girişimci için daha -daha üzücüden daha karışık aslında- üzücüdür… Çünkü, genelde büyük projelerin hayata gelmesi için olağanüstü olaylar olması gerektiği aşılanmaktadır sürekli, bir genç girişimciye… İnsanların karşısına sürekli yeni bir projeyle çıktığınızda, dalga, alay, kıskanma hatta komplo teorileri -google gibi büyük bir site yaparsanız sizi yaşatmazlar gibi lafları duyduğum için söylüyorum- işitirsiniz insanlardan. Bu laflar projeye inanmış birini daha fazla inanmaktan öte bir şey yapamaz ama… Hani her projede bir kırılma noktası vardır ya, hani ya -acaba bıraksak mı? acaba yanlış mı yaptık? acaba zamanı değil mi? dediğimiz anlar oluyor ya, işte tam o zaman senden önce başkasının bunu başardığını bilmek o dönemeci dönmeyi kolaylaştırıyor…  İşte o zaman ben Fizy’ye bakıyor(d)um…

Oldukça sıkı bir Fizy kullanıcısıyımdır. Ama bundan sonra sadece Fizy kullanıcısı olmakla kalmayıp aynı zamanda oldukça sıkı bir de Fizy savunucusu olmaya karar verdim…

Artık dünyada değilse bile internette her bireyin eşit olduğunu düşünüyorum. Yani koskoca bir şirketin internetteki izdüşümü sıradan birinin izdüşümünden büyük olmuyor, olamıyor. Bunları düşündükçe internet benim için ütopya olmaya başlıyor ve beni daha çok kendine çekiyor. Onun için eğer bu benim ütopyamsa, benim ütopyamda kimse kafasına göre iş yapamaz. Kim olursa olsun!

Bu yazı hayattan içinde yayınlandı ve , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

