Bloguma Dokunma Kampanyası ve Düşündüklerim

İki gün önce blogger’ın engelleneceği haberini bir yerlerden almıştım. Ha bugün ha yarın diye bekliyorlarmış, en sonunda bugün engelleme gerçekleşmiş -gerçekleşmiş diyorum çünkü böyle şeyler benim için sorun olmuyor- Artık ne yalan söyleyim alışmaya başladım bu haberlere. Ama alışmış olmak karşı çıkmak anlamına gelmiyor benim için. Hemen bu gelişmeye karşılık olarak sosyal mecralarda kampanyalar oluşturulmuş bunlardan bir tanesi de bloguma dokunma! kampanyası…

Domain, host, script, vs… uğraşmak istemeyen yığınla insan kendine bir çevre yapmış blogspotta… Kadınlara yönelik sitelerim için araştırırken farkettim ki, gerçekten de kadınların sıkı bir çevresi var blogspot içinde. Birilerini takip ediyorlar, yorumlar yapıyorlar, yazılar yazıyorlar…

Öte taraftan blogger, webmasterlar tarafından da çok sık kullanılıyor. Projelerine farklı yollardan destekleme, niş bloglar oluşturma, hatta adsense hesabı alabilmek için kullananlar bile var… Bu yollardan bir sürü iş yapıp bir sürü para kazanan bir sürü webmaster var. Haa, ben onlardan mıyım? değilim attığım adımları düşünerek atmaya çalıştığım için bloggerla olan ilişkim minimum. Ama diğer arkadaşlar, internetteki hemen her siteden bir şekilde fayda sağlamayı bildikleri gibi bloggerdan da bayağı faydalanıyorlar(dı).

Bu engellemede iş yapan dürüst webmasterlarla beraber ağırlıklı olarak kadınlar zarar gördü. Asıl cezalandırılmaya çalışılan kitle daha da illegal çalışmak dışında hiçbir şekilde değişmedi. Keşke artık illegal çalışanların böyle basit yöntemlerle cezalandırılamayacağı yetkililerimiz tarafından anlaşılsa.

Bu noktada haberi ilk aldığımda maç yayınlayan bir kurumun açtığı dava sonucunda kapandığını öğrenmiştim ve haklı olmalarına rağmen kızmıştım, niye önce bloggerla konuşup derdinizi çözmüyorsunuz diye… (Böyle düşünmüştüm çünkü Turkcell’le yaşadığım bir olayda aynen başıma geldi. Neyse konu dağılmasın sonra belki anlatırım.) Fakat sonradan öğrendim ki, adamlar müracatlarını yapmışlar, bloggerdaki paşaların keyifleri gelmemiş, müdahale etmemişler. Adamlar ne kadar da vurdumduymazlarmış, pes doğrusu. Şöyle kimseyi iplemez hareketleri var ya sinir oluyorum. Bu noktada bir ton yazı yazacağım ama, aman webi kurtarmak bana mı kaldı? diyorum ve içeride beni bekleyen sütlacımı yemeye gidiyorum.

Digiturk’un haklı olmasına rağmen, sıkı bir şekilde bloguma dokunma kampanyasını destekliyorum. Bizim karşı çıktığımız, hak hukuk değil, cezalandırma biçimi…

Bu yazı işten içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

