Usama ve Gelecek Günler

Taslak halinde bekleyen 6 yazı ve şimdi yazmaya karar verdiğim 3 yazı tamamlanmadan önce bu yazıyı yazmaya karar verdim. Olayın sıcaklığıyla bir şeyler yazayım yoksa kıymeti kalmaz diye düşündüğüm için bunu yaptım.

Bu sabah tvde Usama Bin Ladin’in ABD güçleri tarafından öldürüldüğünün haberi vardı. Dünyanın değişimine neden olan ve bizlerin tanık olduğu diğer olaylar gibi bunu da tvden öğrenmiştim. Daha öncekiler gibi bu haberi gördüğümde de yarının bugünden çok farklı olacağı hissine kapılmıştım. Bu hisse belki de haberleri aktaranların telaşı ve ses tonundan kapılıyor olabilirim ama durumun ciddiyetinin de farkında olduğumu söyleyebilirim. Bundan önce aynı his mesela ben 11 yaşımdayken ve okuldan döndükten sonra ikiz kulelerin yıkıldığında hissetmiştim. O zaman 11 yaşımdaydım ve bu konular beni çok da alakadar etmiyordu ama yine de hissetmiştim. Mesela Saddam devrilmeden önceki Bağdat’ın geceleri yaşadığı hava saldırılarını da izledikten sonra bu his gelmişti. Mesela geçenlerdeki Davos “Fatihi” Tayyip beyimizin yurda dönüşünden sonra da bu his gelmişti…

O anlarda emin olduğum gibi şimdi de eminim ki, yarın bugüne hiç ama hiç benzemeyecek. Nasıl olacağı konusunda düşüncelerimi sizlerle paylaşmayacağım ama şimdiden hayatımı planlarken yaşanabilecekleri hesaba katarak planlar yaptığımı söylemem gerekir. Böyle derin olaylar dünyadaki kültüre farklı şekiller verebiliyor ve bu şekillenme de bütün insanların hayatlarına yansıyor. Bundan sonrasında özellikle internet dünyasına yansıyacağına eminim. Yani benim tam da üstünde olduğum dünyaya. Webde neler olabileceğini düşünmek isteyenlere ilüzyon ile ilgili yazımda dediğim gibi söylenilenin hep tam tersine gitmelerini ve bu şekilde olayların çok farklı boyutlarda olacağını aktarmak isterim.

Bundan sonraki hayallerinizde bu olayı katıp bir şeyler düşünmenizde yarar var.

Bu yazı hayattan içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

