Teşhisi Koydum “Lucid Dreaming”

Lise hayatımda hayatı hep sınırlarda yaşamamın sebebini artık öğrenmiş bulunuyorum. Meğerse, lucid rüya hadisesini yaşadığım için gerçek hayatta bir insanı mutlu eden şeyler beni asla mutlu etmiyordu. Tamamen şans eseri (şansa hiç inanmam ama burada başka kavram kullanamadım.) lucid rüyayı (yani adını) öğrendim ve geçmişimi daha iyi oturtmaya başladım kafamda. Peki, bu lucid rüya neymiş?

Lucid rüya, basitçe, rüya içinde olduğunu fark etme durumu. Tabii, ilk olarak fark etmeyle başlıyor, sonraları yönlendirmeyle devam ediyor. Arkadaşlarım “inception” filmini bana anlattıklarında orada yaşananların birçoğunu yapabildiğimi söylemiştim. Onun için film bana normal gelmişti. Ama dünyada böyle insanlar varsa ben de filmi mutlaka izlemeliyim diye düşünüyorum şimdi. Ve artık ilk işim inception’ı izlemek olacak…

İlk olarak lisede bu rüya farkındalığını yaşadığımı söylemiştim. Hatta ilk nasıl yaptığımı hatırlıyorum. İlk lucid rüyamda bisiklete binen bir hırsızı yakalamam gerekiyordu. Ama etrafta bisiklet falan yoktu. Sonra bir anda rüyada olduğumu anladım ve eğer rüyadaysam bisiklete gerek yok diye düşündüm. Sonra pedal çevirir gibi yaparak havada bisiklet boyu kadar yükselmeyi ve ilerlemeyi başardım. Bu artık geri dönüşü olmayan bir başlangıçtı… Olmayan bisiklete bindiğimi görünce hırsızı falan unuttum ve dolaşmaya başladım:) Nedense hırsızın çaldığını tekrar getirmek hiç aklıma gelmedi. Acemilik olsa gerek:)

Sonra, bu işin üstüne düşmeye başladım. Ama o zamanlar inception falan yoktu. Etrafımda lucid rüyanın ne olduğunu bilene de rastlamadım. Onun için kendi kendimi eğittim. Ve bu eğitim esnasında yan etkilerin birçoğunu yaşadım. Ama 3 sene içinde bütün yan etkileri bertaraf etmeyi başardım.

Benimde yaşadığım, bu yan etkiler nelerdi?

-Uyku düzeninin bozulması. İlk yaşadığımda çok sık oluyordu. Parçalı olarak uyuyordum. Mesela öğlenleri mutlaka uyurdum ve derslerde. Sonraları bu parçaların arası da birleşmeye başladı ve 6-7 saat uyuyan biriyken 10 saate kadar çıktı uyuma süresi.

-Dünyadan kendinizi soyutlarsınız. Gerçekten bu da en sık yaşadıklarımdan biri olmuştu. Lisenin son iki senesini tamamen kayıp olarak yaşadım diyebilirim.

-Eğer mutsuzsanız gerçek dünya yerine sanal dünya daha cazip gelir. En mutsuz olduğum zamanlar haline gelmişti gerçek hayat. Adrenalin bağımlısı olmuştum. 65 metre yükseklikte bir kuleye çıktığımı hatırlıyorum mesela sırf adrenalin için. Ki, ondan önce yükseklikten korkan biri olarak 3. kattaki balkonumuzdan bile bakamıyordum. Hala daha yükseklikten korkarım ama bir inşaatın tepesinde köşeye oturabilirim.

-Beyniniz sürekli meşgul olduğu için çok fazla yorulursunuz. Gerçekten beyin aşırı derecede çalışıyor. Bu size hiçbir zaman dinlenemeyeceğiniz bir hayat verirken beyni müthiş derecede geliştiriyor. Eğer bunu kendi lehinize çevirebilirseniz, 5 duyunuzu keskinleştiren 6. hissinizi katlıyor diyebilirim. 6. his konusunda araştırma yapmadım ve bilimsel olarak nasıl bir açıklama getiriliyor bilmiyorum ama benim yorumum, 6. hissin de tamamen beyinin kontrolü altında olduğu ve 6. hissin farklı bir duyu değil diğerlerine yardımcı bir mekanizma olduğu yönündedir. Yani formula 1’de kullanılan CERS sistemi gibi itici ekstra bir güç katıyor duyulara.

-İşlerinizdeki veriminiz düşer. Bunu lise hayatımda açıkça gördüm. Her sene kıl payı geçen biri haline geldim. Üstelik çok iyi bir liseyi çok iyi bir dereceyle kazanmama rağmen. Bu düşüşe neden olan iş yapma (ders çalışma) yeteneğinin bitmesi olduğunu düşünüyorum.

-Oradaki yaşantınızı dünyaya yansıtma hissi sizi agresif ve saldırgan yapar. Üstte de söylediğim gibi kulelere tırmanma gerçekte rüyalarımdaki hayatı gerçeğe adapte etmeye uğraştığım için yaşadım.

-Eğer rüyada olaylar istediğiniz gibi gitmezse psikolojik sorunlara neden olabilir. Bu etkiyi yaşamadım çünkü rüyanın her zaman rüya olduğunun farkındaydım. Yani zevk alıyordum ama üzüntü yaşamıyordum. Bazı zamanlar yani rüyamda uğraştıklarımın üstesinden gelemeyeceğim ya da kendimi çok yormamam gereken zamanlarda hemen kendimi uyandırabiliyordum.

-Aşırı uyumak isteği oluşturur. 10 saat uyuduğumu söylemiştim.

-Şişmanlığa yol açar sadece gerçek dünyayı yemek yemek ve tuvalet için kullanırsınız. Bu da çok doğru. 75 kiloya ve mükemmel atletik bir vücuda sahipken 85 kiloya ve bir göbeğe sahip olmam sadece bir kaç ay sürdü. Spor hayatımı tamamen bitirdi diyebilirim. Hala daha etkisinden tam kurtulamadığım bir etkidir.

-Günde 1-2 saat uyanık kalabilirsiniz. Ben o kadar uyku uyumadım. En ağır dönemlerde bile…

-Ciddi hastalıklara veya ölüme yol açabilir. Bunu da yaşamadım. Yani bunları yazabildiğime göre hala hayattayım:)

Lucid rüya istediğinizi yaşama imkanı verse de sizden birçok şey alıyor aslında. İlk olarak uykularda sürekli çalıştığınızı hissettiğiniz için kaslarınız aşırı derecede yoruluyor. (Kasların düşünce gücüyle kasıldıklarını ve geliştiklerini profesyonel sporcular gayet iyi bilir. Ben de sprint antrenmanlarına giderken hocamız bize düşünce gücüyle yapamadığınız dereceleri yapabilecek düzeye çıkma diye bir yöntemden bahsetmişti. Bu yöntem bilimsel olarak kanıtlanmış ama adını şu an için hatırlamıyorum. Bulabilirsem buraya ek not olarak eklerim.)

En önemlisi hayattaki bir çok şeyin önemi ortadan kalkıyor. Örnek olarak para, hiçbir zaman para kazanasım gelmiyor. Ya da kız arkadaş. Her zaman mükemmel birisini arıyorsunuz, ya da çıktığınız kızlar ufacık kaprisler yapmaya kalksa hemen ilişkiyi bitirebiliyorsunuz.

Detaylıca araştırmadığım için bilgilendirici bir yazı yazmak istemedim. Aynı derdi yaşayan ve bu yazıyı okuyan arkadaşlar varsa, onların yaşadıklarını dinlemeyi çok isterim. Çünkü bu konuda kendimi aşırı derecede yalnız hissediyorum.

Bu yazı hayattan içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

