Domain Al-Sat Niye?

Bloga yazacaklarımın listesi kabarınca birini daha eksiltmek için kolları sıvadım. Aslında şu an en yoğun günlerimden biri ama napalım işte blogumu ve sizleri seviyorum:) (Kaymak gibi bi iş aldım, o duruyo, mükemmel okunacak kaynaklar buldum, o duruyo, haftaya sınavlar var kurtarmam gereken 5 dersim duruyo, ben yine de buraya yazmayı tercih ediyorum.)

Şimdi gelelim konumuza. 2000’lerin başında patlayan dot-com balonunu ben göremesem de son günlerde ortalıkta dolanan bir sürü domain işi yapan adamlar görüyorum. Bu işi yapanlar ya da bu işe daha önce bulaşmış sonradan bırakmış olanlar bilirler, domainlerin ne kadar ettiğinin tespiti için belli başlı kriterler vardır. Uzantısı, yaşı, geçmişinin temizliği, appraisal değerlendirmesi, jeneriklik gibi kriterler sonunda pazarlık payı hariç bi ederi vardır her domainin.

İşte domain al-sat işi yapanlar aslında işlerini bu yöntemlere göre yaparlar ve ellerindeki domainleri ihtiyacı olanlara pazarlıkla verirler. Yani normalde böyle olması gerekir. Gelin görün ki, tr’de işler biraz farklı yürüyo. Belli bi tayfa var bunlar sürekli ellerindeki domainleri değiş tokuş eder gibi alıyolar-veriyolar. Yani yaptıkları o kadar boşki, bazen acıyorum. Adam bir domaini sırf 10 senelik diye açık artırmadan alıyo, ertesi hafta aynı ortamda satmaya çalışıyo. Sattıkları para da 10 senelik reg parasını bulmuyo. Yok efendim domain adı nejla’ymış, yok bilmem neymiş… Arkadaşım nejla diye domaini niye alırsın, bunu kime satabilirsin ki? Adam bu domaini senden alıp ne sitesi açsın. Hayır adam açsa bile, öyle bi domaine sırf reg parasını kurtarmak için xxx bi fiyat çekince niye alsın. Bu sektörde hala eski kafayla iş yapanlar oldukça fazla ki, yani ne söyliyceğimi bilemiyorum. Millet o kadar koyun olmuş ki, sırf birileri tezgah kurmuş satış yapıyo diye aldanıp alıyo sonra aynı tezgahı kurmaya çalışıyo ama yediremiyo. Tr’de kendilerini bu işin patronu saydırmış adamlar çok iyi yolunu buluyolar ama.(Neyse daha yazarsam bakarsınız afişe falan ederim birilerini..)

Aslında millet dediğim gibi koyunluktan kurtulsa her şey farklı olacak. Mesela, bu domainleri beş kuruşu bir araya getiremeyen üni öğrencisi alabilir mi? alamaz tabii. O zaman müşteri portföyünü değiştirip kurumsal yöne kay biraz. Benim tanıdığım bazı elemanlar direk bilinmedik şirket isimlerine kasıyolardı. Yani beş dakika düşünmeyle bile kazancını katlayabilmek varken, sırf alemde kral domcu desinler diye abuk sabuk işe girenler, vay halinize. (Yani aleni iş yapanları da sadece bu sektörde diil hiçbir sektörde anlamıyorum. Saman altından ne sular yürütüldüğünü görseler, ninja gibi yaşarlar da..) Bu benim verdiğim şirket domları toplama çok basit bir örnekti. Herkesin aklına gelebilir. Bunu yapmak için Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok.

Yurtdışında bu dom işlerini profesyonel çatı altında yapanlar var. Hatta dünyada domain-fest var ki, çok büyük bir organizasyon. Ya da domain şirketlerinin düzenledikleri bazı aktiviteler, satışlar çok profesyonelce düzenleniyo. Bu işi en azından ucundan yapıcakların mutlaka bu işleri takip etmeleri lazım. Belki bu sayede başkalarını da geri kafalılıktan kurtarırsınız.

Bu yazı işten içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

