Xp vs Linux

Sağlam linuxcu olduğumu beni net işlerinden tanıyanlar bilir. Linux kullanmaya başladığım zamanlar kendimi daha özgür hissettiğimi anlamıştım. Sonra uzun süre Türkiye’deki windows dayatmasına karşı koymuştum. Malumunuz devlet siteleri ie’ye göre ayarlanıyor hala (mesela bizim üninin kayıt sayfasına girerken ie5’e göre ayarlanmıştır diye uyarı geliyor:) ) ve windows kullanmayanlar ne devlet işinde ne de özel sektörde pek önemsenmiyorlar. Buna rağmen uzun süre sadece linux kullandım. Yani yanına windows kurup sıkıştığımda ona geçiş yapmadım. Dediğim gibi eğer tek linux kullanıyorsanız çevrede çok zorluk çekiyorsunuz. (trakya bilg muh derslerinde ödev kodlarının exe’lerini yollama zorunluluğu gibi bir ton ıvır zıvır…)

Ama dersler bitip projelere başlama vakti gelince üzülerek ilk yaptığım iş bi tane xp yüklemek oldu. Win7’yi kullanmak istemediğim için xp kurdum. Xp’ye geçtiğim andan itibaren işlerin ne kadar ters işlediğini bir kez daha hatırladım. Tam da bizim devlet işlerine benziyor. (Belki devletin bunu kullanmasının nedeni olabilir. Kendi mantığına çok uygun.) Kuracağım bi seo programı için .net framework 3.5 yükleyim dedim olanlara inanamadım. Microsoft’un sitesinden bi exe indirip çalıştırdım. Kurulum başladı sonra dediki, yükleme olması için başka bi program yüklemen gerek. Onu kurdum (tabii tüm kurulumlarda yeniden başlatması saçmalığına katlanmak da var kurulum işlerinin içinde…)  Bunları kurarken aklıma depolardan indirdiğim programlar geldi…

Onları hallettim, pdf okuyucu gerekti bi döküman için. Yok pdf reader indir. Sonra müzik dinleyim dedim ses kartını tanımadı. Ben de vazgeçtim bıraktım onu halletmedim. Şu micrsft’un açık kaynağı desteklememesine o kadar uyuz oluyorum ki anlatamam…

Onun için her zaman açık kaynak kullanıcısı, savunucusu, destekleyicisiyim ve bundan sonra da öyle olarak kalacağım. (wordpress, openoffice, linux dağıtımları hepinizi çok seviyorum ve sevmeye devam edeceğim.)

Bu yazı hayattan içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

