Online Derleyiciler

Yaptığım planlar doğrultusunda önümüzdeki 20 gün için hiç bir iş yapmama kararı aldım. Yürüttüğüm işlerimi minimum kapasitede tutuyorum ve günde yaklaşık 8 saatlik dilimler ayırıyorum. Oluşan bu dilimlerde düşünmek de dahil hiçbir şey yapmayacaktım ama kodlama üzerine biraz pratik yapmanın faydalı olacağına karar verdim. Bu yüzden aklımdaki mükemmel bir proje için (google’ın gizli olarak benim projeme yakın çalışmalar ve satın almalar yaptığı haberlerini almıştım) kod yazıyorum. Eğer bir aşama kaydedebilirsem geri kalan zamanda da c# kitabı alıp bu dili öğrenmeyi planlıyorum. C# öğrenmenin pek zorlu olmayacağını düşünüyorum çünkü linux ortamında çalışmış bir c++ aşığı olarak yakın syntaxları olduğunu biliyorum.

Hem hayatımda yapabileceğim en büyük projemde hem de c# öğrenirken yazdığım kısa kodları sık aralıklarla çalıştırmak gereği duyduğum için derleyici ihtiyacı hissetmiştim. Kafamdaki bir düşünceyi her fırsatta çalıştığım için farklı bilgisayarlarda denemeler de yapabiliyorum. Ama bunun en büyük dezavantajı oturduğum her bilgisayarda derleyici bulamamam. Tabii bunun yanı sıra yazdıklarım her bilgisayarda dağınık olarak duracağı için toplama şansım olmayacak. Ben de bu sebeplerden online derleyicileri kullanmaya başlamıştım. Kısa bir araştırmadan sonra gerçekten internet ortamında çalışan mükemmel derleyiciler buldum onları sizlere kısa kısa da olsa biraz tanıtayım. İşte online compiler serisi;

ideone: c++ sınavlarına hazırlanırken kullanmaya başlamıştım (o zaman linux kullandığım için windows’a göre yazıp linuxda derleme şansım olmuyordu. Niye windows’a göre yazdın ki, diye sormazsınız herhalde çünkü Türkiye’deki bütün üniversitelerde windows’un tek çareymiş gibi gösterilmesini bilmiyor olamazsınız.) O zamanlar çok işime yaramıştı. Şimdilerde de c++ için sürekli onu kullanıyorum. Galiba 40’a yakın dilde derleme yapabiliyor ama diğer dillere kullanmadığım için kefil değilim. C++ için tek geçerim. Bu yüzden listenin başına koydum.

Codepad: Bu siteyi de c++ için kullanmıştım. Bana ideone daha yakın gelmesine rağmen bu da alternatif olarak bulunsun. Codepad.org da birçok dilde derleme imkanı sunuyor.

Compilr: site adı bu yanlış falan yazmadım. Ben bunu bugün c# derleyici için bulmuştum ve tam da benim ihtiyaçlarımı karşılayan mükemmel bir siteydi. Sitedeki derleyiciyi kullanmanız için kayıt olmanız gerekiyor. Gayet kolay kayıt olmak ve aynı zamanda bedava. Sonra proje başlatıyorsunuz. Yazdığınız kodların .exe’lerini bilgisayara indirme imkanı sunuyor. Bunun yanısıra en sevdiğim özelliği projeyi kayıt ettiği için aynı kullanıcı adıyla istediğiniz yerden kodlara tekrar tekrar ulaşma imkanınız oluyor. Hatta ücretli üyelikte de çoklu kullanıcıyı destekleyerek aynı anda tek proje üstünde birçok çalışanın ulaşma, kullanma, değiştirme altyapısını sunuyor.

Son bir tane daha tanıtmak istediğim site vardı ama maalesef hangi site olduğunu unuttum. O siteyle ilgil tek hatırladığım abd’den bir üniversitenin sitesiydi. Neyse yarın detaylı olarak araştırıp yazıyı editlerim. Şimdilik bu kadar. Zaten bunlardan biri ihtiyaçlarını kesin olarak karşılar.

Reklamlar
Bu yazı işten içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s