Yeni Kriz Yazısı

Son 15 gündür nette hiç vakit geçirmedim. Haliyle uzun süreli boş zamanlarım oldu. Bunlardan bazılarında da ekonomi haberlerini takip ettim. Şansıma borsanın arka arkaya düştüğü 4 günü de kaçırmamış oldum. Gerçekten belki de bir daha görülmeyecek kadar önemli bir olaydı. Bir haftada nerdeyse %20 düşen (düşüp çıkmayla %30’u bulmuştur) borsa herkesi şaşırttı. Geçenler de yeni bir kriz olabilir mi? sorusunu incelemeden krizin geldiğini nasıl anlayabileceğimizi yazmıştım. İlerleyen günlerde detaylı bir kriz olacak mı? inceleme yazısı yazacağım ama ondan önce geçen haftanın ekonomik olarak değerlendirmesini yazalım. İşte kısaca geçen haftadan aklımda kalanlar;

*Borsada inanılmaz bir düşüş oldu ama en az bunun kadar önemlisi hiç görmediğim boyutta ve büyüklükte dalgalanmanın görülmesi. (Bunu yeni yazımda detaylıca anlatacağım)

*Amerika’nın kredi notunun düşmesi. (ben hiç takılmıyorum ama bunu da detaylıca anlatacağım)

*Doların geçen yazdığım yazıdaki seviyelere kadar çıkıp ilerisini zorlaması.

Bütün bu gelişmelere değinmeden yazıyı bitireceğim ama en son şunu söyleyelim ki, 2 sene sonra, şu an üniversitelerde ekonomi namına okutulan bütün kitapların çöpe atılması gerekecek. Dünya gerçek anlamda yeni bir boyuta ne zaman geçer bilinmez ama benim bildiğim dünya ekonomisi şu sıralar yeni bir boyuta geçmekle meşgul.

Bu yazı hayattan içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

