V for …

“Anonymous adlı hacker grubunun yaptıklarını duyunca böyle bir yazı yazmaya karar verdim.”

Bu yazımda taslakları boşaltmak için yazdıklarımdan. Türk sitelere saldırı muhabbetinden sonra yazacaktım ama tembellikten işte bırakmışım. V for Vendetta filmini izlediyseniz (benim için çok önemli bir filmdir) bu filmde biraz kendimizi düşünmekten vazgeçip başkaları için kendini feda edebilme mesajının verilmeye çalışıldığını anlamışsınızdır.

Bu kendini başkasının iyiliğine adama işi aslında bütün kutsal ögeler tarafından desteklenen, erdemli insanların davranışları arasında sayılan ama gerçek hayatta pek az uygulanan bir olay..

Aslında başkalarına yardım etmek istiyorsak öyle kendimizi adamamıza falan gerek yok. Biz sadece biraz yoldan çekilsek ya da bizim yaptıklarımızı başkaları da yapmak istediklerinde mani olmasak pekala birçok sorun çözülür. Kapitalist sistemde daha ucuz iş gücü kullanarak büyük karlar beklerken açlıktan ölmek üzere olanlara yardım etme saçmalığından bahsediyorum mesela. Somali için yardım toplama kampanyalarının ardı arkası kesilmediği bu dönemlerde Asya’da 500 milyondan fazla insanın açlıkla mücadele ettiğini bilmemize gerek yok değil mi? Bizim sorunumuz tam olarak bu aslında. Bizden olanlara vicdanımız bizi iyice sıkıştırmaya başladığında yardım etmek aklımıza geliyor ama diğerlerini hiç umursamıyoruz. Müslüman ülkelerin müslümanları, hristiyanların hristiyanları koruması hayatın her alanında başkalaştırma çalışmalarından basit bir örnek…

(Ben bunları kaptırmış yazarken yine içimden bir ses aman boşver sen mi kurtaracaksın sanki bu dünyayı? diye söylenmeye başladı. İçimdeki bu sesin beni zehirlemesinden korkuyorum. 3 sene öncesine kadar dünyayı değiştirebileceğime olan inancım tamdı. Bugün düşünüyorum da bu inancımı yavaş yavaş kaybediyorum. Yazının ana konusuyla alakalı yerleri devam ettirmek içimden gelmiyor. Zaten bu yazıda fazla bile yazmışım. Bu yazma işine sırf bu yüzden devam ediyorum inancımı kaybetsem de hiç değilse tamamen unutmamı engelleyebilir.)

Bu yazı hayattan içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

