Zaman Yönetimi

İnsanın en büyük engeli günün 24 saat olması. Gün içinde yapılacak onlarca iş var ve insanların sadece 24 saati var bunları yetiştirmesi için. Kulağa hiç de adil gelmiyor. Bu noktada hemen mühendisliğin sebep olduğu bakış açısı giriyor devreye. Optimizasyon…

Yazılımla uğraşanlar müşteriler için hep en az maliyetli işler ortaya çıkarmaya çalışırlar. Zaman, donanım ve para maliyeti bakımından en makul işler… Tabii bunları yaparken zaten var olan yazılım karmaşıklığı had safhaya ulaşır. Bilgisayar mühendisliğinin yazılım ayağında ilk öğretilen ve bence öğretilenlerin içinde en önemlisi yazılım karmaşıklığı yok edilemez sadece kontrol altına alınabilir gerçeği. Bu gerçeği kavrayan herkes bundan sonraki hayatını hep bu kuralı hayatının her evresine uygulayarak yaşarlar. Yani en azından benim hayatımda böle oldu.

Benim anladığım ve zaman hususunda uyguladığım şey 24 saati uzatamazsın ama yönetebilirsin şeklinde oldu. Standart bir günde yapmam gerekenleri sıralarsam;

*Kahvaltı

*En aşağı 200 maili kontrol etmek

*Kazançları kontrol etmek

*Okula gitmek

*50 siteyi takip etmek yayınlandıysa yazıları okumak

*Twitterdan olayları takip etmek

*Spor yapmak

*Kız arkadaşıma vakit ayırmak

*Var olan yatırımların problemlerini çözmek

*Yeni yatırımlar yapmak yatırım yapılmayacaksa plan yapmak

*2 öğün daha yemek yemek

*Uyumak

Tabi bunların yanında ekstra işler oluyor ki rutin işlerden daha beter. Bu kadar işi yetiştirmek için 5 saatten fazla uyumuyorum. Yatırımlardan önce yapılan planlamayı okuldaki boş zamanlarda yapmaya çalışıyorum. Zaman kaybettirecek işleri kendim yapmamaya çalışıyorum. Kazançlar belli bir sınırın altında kalmışsa inceliyorum. Siteleri google.com/ig’den takip ediyorum sadece yayınlanan yeni yazılara bakıyorum. Haber sitelerine girmiyorum boşuna vakit kaybı. Maillerimi isme göre tarıyorum alakasızlara hiç bakmıyorum. Monotonluğa düşmemek için sürekli değiştirsem de bir gece önceden günümün genel hatlarını planlıyorum. Vs, vs… Buna rağmen işlerin aksadığı zamanlar çok oluyor. Gelecek için zaman yönetimi üzerine çalışan, projeler geliştiren girişimciler kesinlikle dünyanın petrol zenginlerinden daha zengin olacaklar…

Bu yazı hayattan içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

