2011 Değerlendirmesi ve 2012 Planları

Az önce 2011 yılına girerken yeni yıldan beklentilerimle ilgili bir yazı yazmış mıyım diye baktım ve yazmadığımı gördüm. Bir tek 2011’e girerken bir tek blog içinde yazmak istediğimi ve bu blogu onun için açtığımı yazmışım. Gerçekten hayatımda yazdığım en uzun süreli blog olma özelliğini şimdiden ele geçirmiş bulunmaktadır şu an ki blogum. Bundan sonra da wp.com beni burdan kovmadan blogu değiştirmeyi düşünmüyorum. Bir ara kendi ismimle bi blog aç gibi laflar duymuştum arkadaşlarımdan ama bana en uygunu burada devam etmek..

2011’e girerken bloga düşüncelerimi yazmamışım ama 2011’den beklentilerimi ve hayallerimi şu an dahi hatırlıyorum. Okulu göz ardı edilebilir bir ölçüde aksatmayı kabul ederek işlerime odaklanma bol tecrübe kazanma ekip ve iş sistemi kurma hayatımdaki en önemli isteğimdi. Birkaç ay sapma ile de olsa bu evreyi tamamlamış olacak olmaktan gerçekten çok mutluyum. İkinci isteğim de hayatımı düzene sokmak ve berduş hayattan biraz olsun sıyrılmaya çalışmaktı. Bunu da büyük ölçüde tamamladım. Zaman yönetimini ve verimli çalışmayı bütün hayatıma oturttum. Ağustos 2011’den sonra başardığım işleri bilseniz, eminim ki ağzınız açık kalır. 2011’de başaramadığım tek şey yazılım konusunda kendimi geliştirememiş olmaktır. Gerçekten bu konudan çok şikayetçiyim çünkü koskoca bir sene de yazılım dili olarak kendimi çok az geliştirdim. Algoritma ve yazılım mantığı olarak çağ atlamış olsam da hiçbir dilin syntax’ını basit işleri tamamlamaya yetecek kadar dahi öğrenemedim. Bilgisayar müh. 1.sene sonra mezun olacak olmama rağmen (inşallah) java gibi öğrenmek için uğraşılan bir dil üzerine eğilemedim. Gerçi yapı olarak ben yazılım sektöründe yazılımcı olarak değil girişimci ya da bireysel patron tarzı bir şekilde çalışmaya uygun olduğum için kodlama üzerine düşmesem de 2013’te mezun bir bilgisayar mühendisi olarak durumu düzeltmek için çabalamam gerekir. Ben daha çok planlamada iş bağlamada ikna etmede yetenekliyim bu yazılım konusunda o yüzden en iyisi ilerde bu sektörü yönlendiren bir iş adamı olmaya çalışayım. Laf hazır bu noktaya gelmişken 2012 beklentilerimi paylaşayım birazcık.

Bir düzineden fazla uluslararası proje fikrinden en az iki tanesini hayata geçirmek ve bunlardan bir tanesine sene bitmeden yatırım almış olmayı istiyorum.

En azından Edirne’de şirketleşme evresini tamamlayıp ofis ve ekip kurulumunu tamamlamayı istiyorum. Bunu başarırsam Türkiye’de beklenen durgunluktan da istifade edip İstanbul’da da bir oluşum içine girmek istiyorum.

2011 yılı boyunca sıklıkla yaşadığım kaynak ve alt yapı sıkıntısını borçlarımda dahil olmak üzere bitirmiş olmak istiyorum.

Daha detaylı diğer planlarımı burada yazmayacağım şimdilik ama bu sene tecrübe ettiğim hangi proje varsa onları ve edindiklerimi buradan aktarma kararı verdiğimi söyleyebilirim. Mesela 2012 ilk ayında online dizi izleme ve aynı ortamda o diziyi izleyenlerle etkileşim tarzı bir sistemi yayına almış olmayı umduğumu hemen aklıma gelmişken yazayım. Hatta üstüne eğileceğim bir diğer konunun da mobil reklamcılık ve mobil üzerine yeni gelir modelleri olacağını yazayım. Bu konu hakkında da ilk altı ay içinde somut adımlar atmış olmayı umuyorum.

2012 insanlık için aydınlanma olacak mı bilmiyorum ama benim çağ atlayacağım bir yıl olacağından eminim desem yanlış olmaz.

Bu yazı işten içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

