Kadınlara Yönelik E-ticaret

Web dünyasındaki işlerimde 4. seneme girdim ve bu süre zarfında masraflarımı çıkarmaya yetecek düzeyde paralar kazandım. Kısa sürede parlayan dönemlik işlerden, kimsenin yapmak istemediği küçük işlere kadar çok çeşitli işlerle uğraştım hepsinden farklı deneyimler aldım. O zamandan beri çalışmalarımı işlediğim 2008 yılı ajandasını hiç değiştirmedim. Neredeyse her köşesine bir anda aklıma gelmiş onlarca projeyi ya da yüzlerce projede kullanılabileceğim ipuçlarını araştırmaları not aldım. Birçoğu benim tarafımdan gerçekleştirilmeyi bekleyemedi başkasının ekmek kapısı oldu. O kadar büyük projeleri kovalama azmi vardı ki o zamanlar içimde yeni google’ı ortaya çıkarabilecek kadar parlak fikirleri holding bütçelerinin dahi yetmeyeceği düzeyde para gerektirdiğini bilmeme rağmen gecelerce uyumadan düşündüm. Kafamda başlayabilmek için paradan başka her şeyi halletmiştim çoğu iş için. Ama gereken parayı nasıl bulabileceğim konusunda hiç fikrim olmuyordu ve düşündüklerimin hepsini ajandama not edip bırakmak zorunda kalıyordum. Son bir yıl içerisinde ise daha çok mezuniyetten sonra çok daha fazla para kazanmam gerektiği bilincine varıp paraya çevirebileceğim projeler üstüne çalıştım. Sırasını bekleyen onlarca projenin arasından hemen teknoloji ve moda alanlarında faaliyet edebileceğim iki projeyi hayata geçirmeye koyuldum. Bu yaza kadar ikisinden de tatmin edici geri dönüşler almayı umuyorum ve geri dönüşlerin çapına göre ingilizce hizmet veren bir siteyi türkçe olarak klonlamak ve mobil alanda özellikle reklam odaklı yatırımlar yapmak düşüncesindeyim. Tabii bu isteklerimi karşılayacak düzeyde para kazanabileceğimi bilmiyorum ama şu an için ummaktan ve mücadele etmekten başka çarem yok.

Bunları yaparken moda alanında 3 gündür uyku uyumadan çalışıyorum. Bu çalışmalar içinde kadınları daha yakından tanımaya başladım. Şüphesiz bunun faydasını en çok kız arkadaşım üzerinde alıyorum. Kadınların psikolojisi bazen benim sınırlarımı aşacak düzeyde karmaşık ve bu yüzden bu projede yapabileceğim hataların emeği paraya dönüştürme konusunda sıkıntı yaşamama neden olabileceğinden korkuyorum. Tek tesellim kadınların dinmek bilmeyen alışveriş açlığı.

Teknoloji konusunda da yeni bir projeye başladığım için orada daha çok erkeklerin alışveriş tercihlerini incelemem gerekiyor. Bu noktada her ne kadar çooook zor da olsa kadınlara bir şeyler satabilmenin benim için daha keyifli olduğunu söyleyebilirim. Mesela erkekler yeni bir ürün almak istediklerinde kullanıcı yorumlarına bakıyorlar. Yani konu hakkında bilgileri yoksa bu yola başvuruyorlar. Bildiği bir şeyi en son nereden aldılarsa direk girip alıyorlar ve bu noktada fazla yönlendirme yapma şansımız olmuyor. Kadınların tarafına baktığımızda ise her yaptıklarında daha fazla yorum okumak ya da beğenilmek onaylanmak istiyorlar. Yani çok daha fazla uğraş verilmesi gerekiyor ürün hakkında daha fazla insanın görüşünü önlerine sermek aldıktan sonra ise doğru bir karar verdiklerini başkalarından duymalarını sağlamak gerekiyor. Bu yüzden bu şekilde tasarlanmış bu zor aşamaları kısmen otomatikleştirebilecek yazılımlar kullanarak harika işler çıkarmak mümkün. 3 gün uykusuz kalmama rağmen bunları öğrenmek gerçekten verdiğim emeklere değecek gibi görünüyor. Bu yazıyı okuyan özellikle kadınlardan daha farklı tespitleri varsa benimle paylaşmalarını rica ediyorum. En azından sizlerin daha rahat bir alışveriş ortamına sahip olabilmeniz için uğraştığım göz önüne alınırsa hak etmiyor değilim galiba:)

 

Bu yazı işten içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

