Eticaret için Seo

İlyas Teker’in comtalks’ta yayınlanan yazısı da buralarda gözümün önünde dursun istedim. Bu aralar çok faydalanacak gibi bir durumum varda…

E-ticaret sitelerinin en çok trafik aldıkları kaynakların başında kuşkusuz arama motorları geliyor. Gerek maliyetlerin diğer kanallara göre daha düşük olması gerekse uzun vadede yapılan SEO çalışmalarının ROI değerinin yüksek olması bu alandaki rekabeti de gün geçtikçe artırıyor. E-ticaret sitesi olanlar için organic trafikleri ve dolaylı olarak satışları pozitif etkileyecek önemli bir kaç öneriden bahsedeceğim. Yazı bir hayli uzun, ancak zaman ayırıp okursanız faydalı olacaktır. Kısaca sitedeki link yapılandırımasından, site üzerindeki (on-page) düzenlemelerden, link building‘ten, tasarım ve kullanıcı deneyiminden, web site yapısı ve mimarisinden, sosyal medyave promosyonlardan, ölçümleme ve site dışı faktörlerden bahsedeceğim.

 

Link Yapısı

1. SEO dostu link yapısı kullanın. Önemli anahtar kelimelerin, kategori ve ürün isimlerinin linklerinizde düzgün olarak yer almasını sağlayın.
2. Kategori yapınız SEO uyumlu olsun. Ağaç modelleme senaryosu üzerine kurgulayın.
3. Alt yapınız mümkün kılıyorsa Site.com/urun-adi/ şeklinde link yapısı kullanın. Site.com/kategori/urun-adi/ şeklinde oluşturulan sayfalar duplicate content problemi oluşturabiliyor.
4. Arama motorlarında aranma hacimleri artan hedef sayfalarınızı/kelimelerinizi ve kategorilerinizi anasayfa ve diğer güçlü sayfalarınızdan destekleyin.
5. Renk, beden, numara vs değişkenler için farklı ürün sayfaları oluşturmayın, mutlaka oluşturmanız gerekiyorsa canonical metası kullanarak duplicate content problemi oluşmasını engelleyin.
6. Kırık linklerinizi sürekli analiz edip, sitenizden kaldırın. Örnek kırık link analiz aracı

Site Üzerindeki (On-Page) Düzenlemeler

7. Kullanıcıların ürünlerinizi nasıl aradığını analiz edin.
8. Hedeflenmiş, açıklayıcı ve benzersiz sayfa başlıkları kullanın.
9. Tekil ya da çoğul kelimelerden hangisinin daha çok arandığını öğrenip ilgili sayfalarınızı ve kategorilerinizi ona göre optimize edin. Örnek: Cep telefonu, cep telefonları
10. Duplicate content sorunu yaşamamak için üreticinin ürün açıklamalarını birebir kullanmayın. En azından en çok satan ürünler için anlamlı ve yararlı açıklamalar yazın.
11. Hedeflediğiniz kelimeler için sayfalar oluşturun. Her kelime için tek sayfa üzerinde optimize etmeyin.
12. Kullanıcıya sağlayacağı faydanın düşük olduğunu bile bile kalitesiz içerikler üretip sitenizde yayınlamayın. Unutmayın, Google Panda sizi izliyor.
13. Arama sonuçlarında diğer siteler arasında daha çabuk fark edilmek için geliştirmeler yapın (tıklamaya yönelten açıklamalar, rich snippets, site linkleri, breadcrumbs yapısı vb)
14. Schema.org kullanarak ürünlerinizi işaretleyip, anlamlandırın.
15. Ürünlerinizin açıklamalarnı taze tutun, kullanıcıları yorum yapmaya yöneltecek şekilde tasarımlar geliştirin.
16. Görsel aramalarından (image search) en fazla trafiğe sahip olabilmek için görsellerinizi optimize edin, sitemap dosyası oluşturarak Google’a bildirin.

Link Yapılandırması (link building)

17. Her ürün/kategori başlığını anchor text şeklinde linklendirin. Aşırı görsel linklerden kaçının.
18. Rakiplerinizin link aldığı/kazandığı siteleri analiz ederek, oralardan link kazanmaya çalışın.
19. Ürünlerinize ve kategorilerinize link verirken text hyperlinks kullanın.
20. Ürünlerinize ve kategorilerinize sadece anasayfada link vermeye çalışmayın. Alt sayfalarınızı ve kategori sayfalarınızı iyi bir şekilde kullanarak en az anasayfa kadar güçlü sayfalar elde edin.

Tasarım ve Kullanıcı Deneyimi

21. Stratejik önemi fazla ve kolaylıkla anlaşılabilecek yerlere “call to action” ifadeler kullanın.
22. Kolay kullanışlı, sadece ve kullanıcı dostu arayüz geliştirin.
23. Kullanıcılarınızın sitenize olan güvenini arttırmak için güvenlik görselleri kullanın (verisign, visa, mastercard vb)
24. Kullanıcıya milyonlarca seçenerek sunarak kafasını karıştırmayın. Net ve kolay seçilecek yapılar geliştirin.
25. Sitenizde kullanıcıdan aksiyon alabileceğiniz ifadelere yer verin. Örneğin: Tam hayal ettiğim ürün, ürün satışa çıktığında mail gönderin, haber kaynağına üye olun vb.
26. Ürün satışlarınızı arttıracak görsel ve video içerikleri belirli dönemlerde test edin.
27. Sitenizin tüm tarayıcılarda, mobil platformlarda ve diğer cihazlarda sağlıklı bir şekilde görüntülendiğinden emin olun.
28. Satın alma sayfasını ve satın alma adımlarını olabildiğince basitleştirin. Bu geliştirmeler dönüşüm oranlarınızı pozitif etkileyecektir.
29. Sitenizin tüm sayfalarının en hızlı şekilde açılması için optimizasyonlar yapın (görsel, css, js, html vb)Website Yapısı ve Mimarisi

30. E-ticaret alt yapınızı iyi seçin. SEO için yapacağınız geliştirmeleri engellemesi sizin zararınıza olacaktır.
31. Sitenizdeki sayfaları (kategori, ürün vb) XML ya da html olarak sitemap formatına getirip arama motorlarının webmaster araçlarına submit edin.
32. Session yapınızın URL yapınızı değiştirmediğinden emin olun. Bu sorun kopya içerikler oluşmasına neden olabilir.
33. Sitenizde Ajax kullanmaktan kaçının. Flash ve diğer SEO dostu olmayan teknolojileri olabildiğince az kullanın
34. En çok satan, yeni gelen, en çok beğenilen sayfalar oluşturup, sayfalandırma yaparak alt sayfalarınızın değerini arttırın. En çok satan ürünlerinizin birinci sayfada olmasına özen gösterin.
35. Sitenizde mutlaka RSS yapısının olmasına özen gösterin. Hatta RSS kategorileri oluşturun (yeni ürünler, en çok satanlar, en çok beğenilenler vb)
36. Kullanıcılara zengin bir arama özelliği sunun (marka, fiyat, özellik arama vb)

Sosyal Medya & Promosyonlar

37. Kullanıcının dikkatini çekecek, önemli noktalara sosyal paylaşım butonlarını ekleyin.
38. Kullanıcıların ürünler ve kategoriler hakkında yorumlar yapmasına olanak sağlayın. Ürünleri oylayabilecekleri bir alt yapı geliştirin.
39. Şirketiniz için pozitif buzz etkisi yaratacak kampanyalar düzenleyin, bunlar satışlarınızı dolaylı olarak etkileyecektir.
40. Mutlaka siteniz için blog oluşturun. Blog’ta kullanıcılarınızın faydalanacağı içerikler barındırın. Sadece ürünlerinizi tanıtmayın.
41. Bütçeniz dahilinde mutlaka PPC reklamlarını (AdWords, Facebook vb) kullanın. Dönüşümleri özel olarak ölçün.
42. Sadık müşterileriniz için özel mail kampanyaları düzenleyin, onlara özel indirimler uygulayın. Mümkünse bazı kullanıcılarınızdan kargo bedeli almayın.
43. Affiliate pazarlama yöntemlerini deneyin, dönüşümlerin diğer yüksek olan kanallarınız gibi olmasını beklemeyin.
44. Spam yöntemler kullanarak sitenize trafik çekmeye çalışmayın (spam mailler, sahte yorumlar vb)

Takip Etme – Ölçme

45. Kullanıcı davranışlarını detaylıca analiz edin, siteyi kullanan kitleleri segmente etmeye çalışın.
46. Alış-veriş yapan müşterilerinizi belirleyip, onları yeniden alış-veriş yapacak şekilde özel indirimler, kampanyalar düzenleyin. Bunlar kişiye özel indirimler olursa dönüşümler daha yüksek olur.
47. Dönüşümlerinize odaklanın ve satışlarınızı arttıracak radikal değişikliklerden çekinmeyin.
48. Siteniz ve sayfalarınız üzerinde A/B – çoklu değişken testleri uygulayarak dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olun.

Site Dışı (Off-Page) Faktörler ve Mutlaka Olması Gereken Fonksiyonlar

49. Sitenizin kaç dilde yayın yapacağına karar verin. Diller arasındaki geçişleri cookie ile yapmayın. Subdomain yapılandırması kullanın.
50. TLD (top level domain) kullanın. Markanız için daha ciddi bir duruş sergileyecektir.
51. Sitenizi barındırdığınız hosting’in ya da serverların minimum down-time oranı yaşamasını sağlayın.
52. Varsa diğer ülkeler için bölgesel lokasyon değişikliklerini yapmayı unutmayın. Arama motorlarının servislerinden yararlanın.
53. Basit ve kullanışlı bir mobil web sitenizin olmasına özen gösterin.
54. Ürün sayfalarınızda benzer ürünleri göstererek kullanıcıları satın almaya yönlendirin.
55. Ödeme seçeneklerinizi arttırın.
56. Gerektiği durumlarda kargo maliyeti almayın, müşterilerinizi bununla şaşırtın.
57. Robots.txt kullanarak arama motorlarının indexlememesini istediğiniz alanlara girmesini engelleyin.
58. Özel fırsat sayfaları oluşturarak kullanıcılarınızı buraya yönlendirin.
59. Özel marka sayfaları oluşturarak, bu markalara ilgi duyan kullanıcılarınıza farklı kanallardan ulaşın.
60. Bu yazı sizin için faydalı olduysa paylaşın : )

Reklamlar
Bu yazı işten içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s