Yeni Sektörler(im)

Resmi eğitim hayatımda son seneme girdim. En azından yüksek lisans gibi ileri aşamaları şimdilik düşünmediğim için bu aralar son seneye geldiğimi hissediyorum. Bu son yıl psikolojisi insanı okul bitmeden bir şeyler yapmaya itiyor. Üniversiteye girmeden çalışma hayatına girmiş olsam da bu psikolojinin içine ben de girmiş bulunuyorum. Peder Bey “seneye napıcaksın bir yerler ayarlayım mı yoksa askere mi gidersin?”, canım anneciğim de “…..yla evlenmeyi ne zaman düşünüyorsun?” tarzı sorular sormaya başlayınca bu psikolojiye iyice gömülüyorum. Sınavlar açıklanana kadar belki ders bırakır okulu uzatırım diye aklımda kaçamak dövüşmek vardı ama başımda öyle sıkıştıran bir sultanım varki (iyiki var onu çok seviyorum:) ) mecburen hepsini geçmek zorunda kaldım. “okulu bu sene bitirmezsen beni unut” diye konuşup beni tek bir saniye içinde ikna ettikten sonra aksi bir sonuç almamı beklemek de olmazdı tabii… Kaçacak yer kalmayınca biz de sıkı sıkıya işlere girişmeye başladım. Ajandama yazdığım bütün projelerimi yapmaya koyuldum. Zamanında not aldığım öyle sektörler gördüm ki, bunlar aklıma geldi diye kendimle gurur duymaya başladım tekrar okuduğumda. Neyse buraya kadar sizi tatmin edecek pek bir şey sunmadım şimdi yapacağım işlerden biraz bahsedeyim de belki birilerine gidebileceği bir yol açmış oluruz. Şimdi yazacaklarım her ne kadar birbiriyle alakasız gibi gelse, her sektöre girmeye çalışmış bi cacık yapamaz gibi düşündürse de ince çizgilerle hepsini birbirine bağlamayı başardım. En azından kafamda bağladım, bu bağdan kopacak işler olursa onlardan uygun şekilde çıkacağım.

İşte Yeni Sektörler(im);

*  Özelleştirilmiş belli bir konuya odaklanmış bir sosyal ağ (15 haziran itibariyle gerçekleştiridi)

* E-ticaret girişimleri (Bunların hepsi dikey olacak, ticaretin ana sermayeyi büyütmede en önemli rol oynadığı düşünüyorum. Bu ayak olmazsa diğer birçok proje sermayesiz kalacak. Ayrıca firmalara sunacağım bazı hizmetler de buradan kazanacağım tecrübeler işime yarayacak)

*  Mobilizasyon (Burada bu kavramı siteleri ve şirketleri mobile taşıma olarak kullandım)

*  Mobil uygulama dünyası (yapacağım projeler mobil tabanlı oyunlar ve nfc teknolojisi ağırlıklı olacak)

*  Sanal para (Tarayıcı ve mobil tabanlı oyunların işletimi)

*  Şirketlere sunulacak hizmetler (Yukarıda yazdığım e-ticaret, sosyal ağ, mobil gibi hizmetlerin yanısıra bulut bilişim hizmetine ayrı önem verilecek)

*  Reklam sektörü

 

Bu yazı işten içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

