Düzenli Yazılar I

Düzenli şekilde yazmaya başlayacağıma dair kendime söz verdim sayılır. Geçen yayınladığım yazımda da bundan bahsetmiştim, bu yazılarımda hafta boyunca yaşananlar sonucu oluşan durum değerlendirmelerini işleyeceğim.

Hafta boyunca yapmam gereken rutin hareketler var ilk baş. Okul, bayramdan sonra gitmem gereken zamanlarda ziyaret edilip meraklı olduğum dersler dinlendi. Yapay zeka dil işleme çalışmaları, verimlilik üstüne hesaplamalar bi de görüntü işleme var olan işlerim ve yakın gelecekte yapacağım işlerin planlamalarına faydalı olduğu için ilgiyle takip ettim, sonuçtan da memnunum açıkcası.. Vizeler yaklaştığı için not toplamaya başladım bu da benim için faydalı bir hareketti.

İş hayatında sezonluk bir iş aldım ve onunla ilgileniyorum şu aralar. Oldukça sıkı çalışıyorum sezonluk olmasına rağmen para/emek oranının yüksek olma ihtimali bu işe asılmama neden oldu. Şimdiye kadar yaptığım en iyi planlamalardan biri oldu diyebilirim. Aynı şekilde planları hayata geçirme kısmında da şu ana kadar yaptığım işlere göre yüksek bir performans göstermekte. Tek sorunum takvimin biraz gerisinde kalma olasılığım…

Bilgisayar mühendisliği lisans programını bitirme projem android üzerinden işleyecek ve işletmelerin hayatını kolaylaştıracak bir sistem. Bunu da isteyerek aldım ilerde mobilin geleceği yer düşünüldüğünde işime yarar bir projem olduğunu söyleyebilirim. Burada eklemem gereken kısa bir not: genel kanıya ters olarak benim düşüncem, mobilde, klasik internet kullanıcılarının mobil versiyonları gibi projelerin para etmesi, iş hayatında var olacak mobil projelerin para etmesinden daha zor olacağını düşünüyorum. Bunun temel nedenlerinden biri günlük mobil internet kullanıcısının çok uygulama içinde boğulmayı tercih etmeyecek olması. Bütün uygulamaları barındıran (bütün uygulamalardan kastım yakın sektörlerde olan birkaç uygulamanın birleştirilmesi) projelerin ortaya çıkması gerekiyor mobil internet kullanıcıları üstünde devamlılığın sağlanabilmesi için. Fakat bu da birleştirilmesi gereken uygulamaların reel hayattaki zorluklarından dolayı şu anda uzak görünüyor. İş hayatında mobil uygulamaların kullanılmasına bakacak olduğumuzda ise birkaç iş ortaklığı anlaşmalarıyla bütün uygulamaların tek bir uygulama içinde barınması olayı çok daha basit uygulanabilirliliğe sahip. Kaldı ki, sıradan mobil kullanıcıların bu şekilde bir uygulamaya ödeyeceği para şahsi görüşüme göre katma değer yaratacak düzeyde olmayacak. (İş hayatına göre yapılan projenin, sıradan kullanıcılar için yapılacak projeye göre çok daha yüksek katma değer, çok daha büyük ciro oluşturması durumu) Bu yüzden benim mobil alandaki kariyerim genel kullanıcıya göre değil iş hayatına göre şekillenecek.

Son olarak, cumartesi günü kız arkadaşımla gittiğim filmden bahsedeyim. Özcan Deniz’in yönetmenliğini yaptığı aynı şekilde başrolde olduğu Evim Sensin’i izlemeye gittik. Seçim kız arkadaşıma aitti. Sanatsal açıdan vasat olmasına rağmen kız arkadaşıma olan sevgimin beni içine aldığı havadan mıdır bilmem çok etkilendim. Sevdiklerimize daha çok değer vermem gerektiğini kafama dank ettiren bir filmdi. Anlatımdan hoşlanmayıp sonunu beklemeden çıkmazsanız size tavsiye edebileceğim bir film. Bunun üstüne bir bu yılın son güzel havalarından faydalanıp bir mekanın teras keyfini çıkarmakta güzel oldu bu da tavsiyemdir:)

Bu yazı işten içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

