Alışverişin Geleceğine Dair Bilinmesi Gereken 5 Trend- EticaretMag

O zaman artık yeni trendlere göz atalım ve konumuzla paralel olması açısından da alışverişin (hem fiziksel hem online) geleceğini etkileyebilecek ve herkesin haberinin -henüz- olmadığı trendlerden bahsedelim.

Satış görevlisi olmayan mağazalar

HointerPantolon satışı yapan Hointer, fiziksel mağazasında satış görevlileri olmadan satış yapıyor. Hointer’ın uygulamasını indirmenizin gerektiği bu yeni deneyimde, denemek istediğiniz ürünün QR kodunu okutuyorsunuz ve gitmeniz gereken deneme kabini size bildiriliyor. Deneme kabinine gittiğinizde ise QR kodunu okuttuğunuz pantolonu kabinde buluyorsunuz ve bütün bunlar insansız şekilde gerçekleşiyor.

Avantaj olarak beden bulma ve pantolon raflarını karıştırma dertlerinin ortadan kaldırılması gösterilebilir. Dezavantaj gibi gözükebilecek bu insansız alışveriş deneyimini yaşamak için birçok kişinin en azından bir kere denemede bulunacağı varsayılabilir. Mühim olan nokta bunu alışkanlığa dönüştürebilmek.

Kasalarda insansız ödeme

iPad gibi tabletler ile ödeme gerçekleştirme ya da kasalarda barkod okutarak (kasiyer olmadan) alışveriş yapma deneyimi Türkiye’de bile -nadir de olsa- tanık olduğumuz gelişmeler. Bu ikisinin birleşimi ise kasalarda mağazanın iPad’i ile ve kasiyer olmaksızın alışveriş deneyimi.

ABD’nin popüler perakende şirketlerinden olan ve son zamanlarda mali anlamda zor günler geçiren JCPenney, çalışan sayısını kısmak ve maliyetleri düşürmek amacıyla mağazalarındaki ödeme noktalarına iPadler yerleştirmeye başladı. RFID ve Wifi destekli olan bu alışveriş deneyimi ile tüketiciler farklı alışveriş deneyimi yaşarken, mağaza da giderlerini kısmış olacak. Yine ABD’li Urban Outfitters da bu akımda kendine yeraçanlardan. Şirketin CIO’su Calvin Hollinger, kasiyer görevindeki bir iPad’in geleneksel kasiyerin maaliyetinin beşte biri kadarıyla işe alınabildiğini (!) belirtiyor.

Parmak iziyle ödeme

paytangoDijital cüzdanlara ve farklı mobil ödeme yöntemlerine yavaş yavaş aşina olmaya başladık. Ancak ödeme yapmak için parmak izimizi kullanmaya henüz hazır mıyız, emin değilim. ABD’li PayTango girişiminin geliştirdiği parmak izi ile ödeme yöntemi henüz sadece ABD’deki bir üniversitede deneme amaçlı olarak kullanılıyor.

Yöntem çok basit. Daha önce bu yöntemle hiç alışveriş yapmadıysanız orta ve yüzük parmaklarınızla cihaza dokunuyor, ardından kredi kartınızı makineden geçiriyor ve telefon numaranızı giriyorsunuz. Artık kredi kartınızı cüzdandan çıkarmadan parmak izinizi kullanarak alışverişi tamamlayabilirsiniz. Bu ödeme yöntemi güvenlik ve mahremiyet konularında gelecekte ortaya çıkabilecek soru işaretlerine karşılık verebildiği takdirde, parmak izimizle -aynı bilim kurgu filmlerinde olduğu gibi- neler yapabileceğimizi bir düşünün!

Mağaza içi navigasyon sistemi

Macys GPSMacy’s, geçtiğimiz yılın sonunda New York’taki dev mağazasında (dünyanın ikinci en büyük mağazası) kullanılmak üzere bir mağaza içi navigasyon sistemini duyurdu. iPhone uygulaması aracılığı ile kullanılabilecek navigasyon sistemi ile Macy’s müşterileri istedikleri alanlara yönlendirmeler vasıtasıyla kaybolmadan ulaşabiliyorlar. Bu işin en önemli kısmı ise mağazanın belli kısımlarında yer aldığı anlaşılan müşteriler için onlara özel indirimler ve kampanyalar sunulabilecek olması. Bu esneklik de Macy’s’in bu yatırıma girmesinin ana nedeni olarak gösteriliyor.

Navigasyon sistemini Macy’s ile birlikte geliştiren Meridian ismindeki yazılım firması ayrıca iki mağaza ile daha benzer bir yol gösterme uygulaması için çalışma halinde ancak kullanıma sunan ilk marka Macy’s oldu. Yani bu trend kimsenin tekelinde sayılmaz. Önümüzdeki yıllarda benzer çalışmalar görebileceğiz.

Fiziksel ürün gösterimi olmayan mağazalar

eBay-1Bu modelin örneklerine özellikle Japonya ve Güney Kore’deki denemelerde rastlamışolabilirsiniz. Genellikle düz bir zemin üzerinde ürün görsellerinin sergilendiği bu modelde QR kodlar ile alışveriş yapılabiliyor. Bu model fiziksel ürün gösterimi olmayan mağazalar için bir örnek.

eBay‘in geçtiğimiz yıl denediği ise bildiğimiz fiziksel bir mağazanın içinde hiçbir ürün bulundurmadan ve yalnızca QR kodlar üzerinden satış yapmak. Ürünü görselinden beğeniyor, QR kod ile okutuyor ve eBay’in sitesindeki sayfasına giderek alışverişinizi tamamlıyorsunuz. eBay bu mağazanın ardından bir de bu sefer ürünlerin az sayıda da olsa sergilendiği ancak alışverişin yine de internet üzerinden tamamlandığı bir mağaza daha açtı. Bütün bu modellerde mağazaya olan doğrudan katkı stok maaliyetini ve kayıp iş gücünü minimuma indirirken, tüketicilere internetten (hatta mobilden) alışveriş deneyimi kazandırmak.

Reklamlar
Bu yazı işten içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s