Tüketiciler, Sosyal Medya Yerine Basılı Katalogları Tercih Ediyor EticaretMag

Gazete ve dergi tirajlarının düştüğüne hatta kağıdın geleceğinin tartışıldığına birçok kez tanık olduk. Bu bilgiler bize tüketicilerin basılı medyaya sırt çevirmeye başladığını gösterse de, MarketingProfs‘un yaptığı araştırma, bir kez daha düşünmemize neden olabilir. Amerikalı tüketiciler üzerinden yapılan araştırmaya göre, katılımcılar Facebook,Twitter, Pinterest gibi sosyal medya kanalları yerine kuşe kağıda basılmış, renkli ürünkataloglarını tercih ediyor.

Cevaplarını online ve offline olmak üzere iki kategori üzerinden veren kullanıcıların, bir ürünü tercih etmeden önce en çok dikkat ettikleri unsur, online alışverişte yüzde 33, offline’da yüzde 24 olmak üzere, internette yer alan yorumlar ve satış oranları. Google aramaları online(%26), offline(%19) ile ikinci sırada yer alırken, e-posta tanıtımları, online(%25) offline(%19) oranlarıyla tüketicilerin göz önünde bulundurduğu üçüncü alan konumunda.

Araştırmaya katılanların yüzde 22′si internetten ürün satın almadan basılı katalogları sosyal medya kanallarına tercih ederken, bu durumun offline yani fiziki mağaza oranı ise yüzde 21. Kararlarını Facebook, Twitter ve Pinterest’e göre veren kullanıcıların oranı ise sırasıyla, yüzde 15, 10 ve 10.

Australian Catalogue Association‘ın yaptığı bir başka araştırma, basılı katalogların tüketici nezdinde önemini bir kez daha kanıtlıyor. Araştırmaya göre, online alışveriş yapmadan önce kuşe kağıda basılı kataloğu inceleyenlerin oranı yüzde 70. Online kataloglarıinceleyerek karar verenlerin oranı ise sadece yüzde 11.

Dünyadaki kullanım sıklığını göz önüne aldığımızda, Türkiye’deki birkaç istisna dışında basılı katalog yayınlayan sitelerin varlığından söz edemeyiz. Her ne kadar katalog geleceğinin online olacağını düşünsek de, tüketici kararlarını dikkate almanın şimdilik küçük maliyet kalemleri dışında hiçbir zararı yok.

Reklamlar
Bu yazı işten içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s