2013 vs 2014

Bu zamana kadar bütün yeni yıllara umutla girdim özellikle 2013’e çok heyecanlı başladım ve beklediklerimin de ötesinde bir hayat yaşattı bana 2013. 22 senelik ömrümün son 10 senesini sürekli hayatımın normale dönmesine harcadım ve 2013 bu normalleşme çabalarımın doruk noktası oldu. Maddi ve manevi problemlerle, tam on sene boyunca, bazen hayattan vazgeçecek kadar büyük boyutta verdiğim savaş sonunda yenilgiyi kabul eden taraf kader oldu ve bana istediğim hayatı yaşama fırsatı verdi. 18-22 yaşlarım arasında sıfır araba fiyatı kadar bir borç ödedim. Bunun yanında tam da aynı dönemde, ailem de sıfır bir ev fiyatı kadar borç ödemek zorunda kaldı. İnanılmaz kötü ve sıkıntılı geçen bu dönem, ailemle olağanüstü gösterdiğim direnç sonucu bitti. Bu 5 sene içinde tek işim borç ödemek olmadı, üniversite sınavlarına hazırlandım, üniversite kazandım, okudum, bitirdim ve oldukça iyi imkanlarla büyük bir şirkette bilgisayar mühendisi olarak işe başladım.

Güzel olarak geçtiğini hatırladığım son günüm 13. yaşıma ait. Aradaki bütün anları normal hayattan en az 3 kat zor geçirdim. Kelin kelliği yetmiyormuş gibi bir de başında çıban çıkarmış diye bir söz var ya, benim hayatım bu tabire birebir uyuyordu bütün bu maddi sıkıntının üstüne annemin 3 sene boyunca süren ciddi bir rahatsızlığın acısını ve sıkıntısını da yaşadık. Üniversite hayatım maddi sıkıntı için çalışmak, imkan buldukça üniversiteye gitmek, üniversiteden gelir gelmez annemle ilgilenmek ve evin işlerini kardeşimle birlikte yapmakla geçti. Şu an erkek olmama rağmen bütün ev hanımlarıyla ev yemeklerinde kapışabilecek düzeydeyim 🙂 Netice olarak 10 senede 30 yaş olgunlaştım. Bundan sonraki hayatım neler getirecek bilmiyorum ama bu zamana kadar elde ettiğim herşey için çok büyük emek harcadım ve gerçekten çok yoruldum. Artık hayatımı ortalama bir düzeye çıkarabildiğime göre 2014’te normal insanlar gibi planlar yapmaya başlayabileceğim. Bunun dipteki bir adam için ne kadar büyük bir mutluluk olduğunu bilemezsiniz. Türkiye için çok güç geçecek 2014, benim için bir o kadar iyi geçecek. Adımın yazılım dünyasında bir marka olması için çalışmalar yapacağım, 2013’te bulduğum her fırsatta uğraştığım mobil uygulama üzerine büyük başarılara imza atacağım ve eğitim sektöründe ileride adından çokça söz ettirecek bir girişimin altyapı çalışmalarını gerçekleştireceğim. 2018’e kadar Türkiye’deki karışıklık ve kriz ortamını kendim için fırsata çevirip tam on senedir her gece gelmesini beklediğim fırsatı kendim yaratacağım. Allah’ın izniyle…

Bu yazı hayattan içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

3 Responses to 2013 vs 2014

  1. Kod Hayali dedi ki:

    Merhaba
    Bir hafta kadar önce blogunuzu keşfettim.İlgimi çeken birçok konuda yazılarınız bulunmakta.Öncelikle böyle bir blog açarak bilgilendirme yapmanızdan ötürü çok teşekkür ediyor ve sizi tebrik ediyorum.Bu yazınızda da gayet samimi konuşmuşsunuz.Başkalarının emri altında çalışmama gibi bir isteğiniz vardı.Bir projeniz vardı.Acaba hayata geçiremediniz mi yoksa başarısız mı oldu? Bilgilendirebilir misiniz?
    Saygılar.. İyi seneler..

    • ototu dedi ki:

      Merhaba kod hayali,

      Gönlünce bir yıl geçirmeni dileyerek başlayım. Üniversite son sınıf boyunca kendime ait işi kurma planlarım üzerine çok büyük çaba gösterdim. Devlet teşvikleri ve ortaklıklarla ilgili yoğun mesailer harcadım. Kafamda kuracağım yapının makineler arası iletişim ve mobil uygulama pazarı olarak 2 ayaktan oluşmasını kurgulamıştım. Mobil uygulama tarafı kolay olmakla birlikte M2M için ciddi yatırım maliyeti gerekiyordu. Yazılarımdan anlaşılacağı üzere bu maddi yapıyı ne yazıkki tam anlamıyla kuramadım. Çok istemiştim ve çok çalışmıştım M2M için. Çin’den 2 şirketle sıkı pazarlık yaptım hatta bu şirketlerin birinden deneme amaçlı bir alet getirtmiştim TR’ye. Son yıllarda oldukça dikkat çeken geleceği çok parlak yeni bir teknoloji şirketiyle de stratejik ortaklık yapacaktık, onlar benim sayemde farklı bir gelir modeli ile gelirlerini katlayacaklardı, bende onların inanılmaz büyük müşteri portföyüne satış yapma imkanı bulacaktım fakat deneyimsizliklerim sonucu bütün bu işleri kotaracak yönetim başarısını gösteremedim. Tecrübesizliğimin kurbanı oldum diyebilirim ve bu eksiğimi gidermek için Edirne’den İstanbul’a geldim. Şu an çalıştığım şirketi yönetim ve iş yapış tarzlarındaki farklılıktan dolayı seçtim. Alman ekolü denebilecek tarzda çalışan bir şirket ve bana tecrübe olarak inanılmaz katkısı oluyor. Hayallerimi gerçekleştirebileceğim düzeye kadar çalışmayı tercih ettim ve geç olmadan tekrar hayalimdeki işi kurmak için çok uğraşıyorum.
      Bunun yanında mobil uygulama tarafında, orta büyüklükte birkaç proje üzerine çalışıyorum. İstanbul’da olmanın avantajını kullanarak birçok mobil etkinliğine katılıyorum. Çalıştığım projelerin bir tanesi bitti ve yavaş yavaş kullanıcı kitlesini arttırıyor. Bu alanda çok büyük potansiyel var, şu an mobil uygulama pazarı için bir ortaklık görüşmesi yapıyorum diyebilirim. Mobille ilgileniyorsan maille uzun sohbetler edebiliriz seninle…
      Uzun lafın kısası, kısıtlı bütçeyle kendi işini kurup başarılı olmak çok fazla meziyet gerektiriyor ve eksiklerimi tamamlayana kadar tek başıma bir işe girişmekten uzak duruyorum…

      • Kod Hayali dedi ki:

        Tekrar merhaba,
        Geri döndüğün için teşekkürler.Bende İstanbul’dayım.Bu yüzden araştırma evresindeyim diyebilirim.Şuanda bir web yazılım firmasında çalışıyorum.Web ve desktop yazılımları ile haşır neşirim fakat henüz mobil tarafa adım atamadım ne yazık ki.
        Aklındaki proje için bir hayli çaba sarfetmişsin.Hatta anlattımından işin sonuna kadar gelmişsin gibi hissettim.En azından bu yaptıklarından bile tecrübe kazanmışsın bence.Kimse sıfırdan bu kadar yol katedemez en azından.Diğer yazılarından da anladığım kadarıyla zaman yönetimini bile kurmuşsun.Ama dediğin gibi tecrübe en büyük faktör kalıyor yeri gelince.Azmini tebrik ediyorum.
        Ben ise henüz 1. sınıfta olduğum için projelere atılma konusunda bir hayli hevesliyim.Aklımda da eğitim ile ilgili bir proje var hatta ama henüz erken bilgi seviyem açısından.Mailini göremedim mobil yazılım sektörü hakkında bilgi almak ve ürünlerini görmek isterim.Ayrıca tavsiyelere de bir hayli açığım.
        Saygılar..

Bir Cevap Yazın

